Familiespellen
Amygdala
Uitgever: Game Brewer
Spelers: 2-4
Duur: 90
Auteur: Wolfgang Kramer, Michael Kiesling
Illustrator: Anastasia Cartovenco
Leeftijd: 10 +
In het abstracte strategiespel Amygdala strijden spelers om de controle over verschillende regio's, elk geassocieerd met een emotie.
De speler met de meeste emoties in elke regio kan aan het einde van het spel grote punten scoren, maar alleen als hij erin slaagt om een emotietegel die bij de regio hoort die hij wil scoren vrij te spelen en te plaatsen.
Boeboeks, de grote oversteek
Uitgever: Pelckmans
Spelers: 2+
Duur: 20
Auteur: Marc De Bel
Illustrator: Frieda Van Raevels Cartovenco
Leeftijd: 4+, 8+
Dit fantastimastische gezelschapsspel neemt je mee naar de vuilnisbelt aan de rand van het Biezebos, waar de Boeboeks zich geregeld rot amuseren.
Met alles wat je in de doos vindt, kun je kiezen uit twee spelvormen naargelang de leeftijd van de spelers. De oversteek maken kan al vanaf 4 jaar. Op een speelse manier leren de kleinste keutels kleuren en voorwerpen herkennen en benoemen en ontwikkelen ze richtinggevoel. Maar ook voor minder kleine keutels vanaf 8 jaar is dit een doosje boordevol pret.
De kiekeboes, de verjaardagstaart
Uitgever: Pelckmans
Spelers: 2-6
Duur: 45
Auteur: Pelckmans
Illustrator: Merho
Leeftijd: 8+
Het verjaardagsfeest van Fanny dreigt in het honderd te lopen, omdat iedereen vergeten is om de taart op te halen bij Bakkerij Bastaart. Wat een flater! De Kiekeboes moeten hun beste beentje voorzetten om van Fanny's verjaardag toch een succes te maken en de taart tijdig op het feest te krijgen.
Mind Cycling
Uitgever: Mind Cycling
Spelers: 2-6
Duur: 20-60
Auteur: Philippe Scheinok
Illustrator: Philippe Scheinok
Leeftijd: 10+
Een bordspel met een realistische aanpak geïnspireerd op de professionele wielerwereld.
Het doel van het spel is simpel: als eerste de finish bereiken, maar ook de beste teammanager worden.
Mycelia
Uitgever: Ravensburger
Spelers: 1-4
Duur: 45
Auteur: Daniel Greiner
Illustrator: Justin Chan
Leeftijd: 9+
Myceliais opgebouwd rond het populaire spelmechanisme ‘deckbuilding’, maar dan in een eenvoudige en spannende uitvoering voor het hele gezin. Doel van het spel is, alle dauwdruppels op de juiste plek op het spelbord te krijgen en ze daarna naar de tempel weg te spelen. Dankzij het eenvoudige spelprincipe is dit spel ideaal om bekend te worden met de wereld van de deckbuilding spellen.
Point city
Uitgever: White Goblin
Spelers: 1-4
Duur: 15-30
Auteur: Molly Johnson, Robert Melvin & Shawn Stankewich
Illustrator: Dylan Mangini
Leeftijd: 10+
Van het designteam dat de grote hit Point Salad heeft bedacht. Point City is een snel en leuk bouwspel voor het hele gezin! Er zijn meer dan 150 unieke bouwkaarten, dus je kunt elke keer dat je speelt een compleet andere stad creëren!
Pyramido
Uitgever: White Goblin
Spelers: 2-4
Duur: 45
Auteur: Ikhwan Kwon
Illustrator: The Creation Studio
Leeftijd: 8+
In Pyramido bouw je in 4 fases een piramide van 4 lagen. Elke beurt bouw je aan je piramide en voeg je een schakel toe. Om een piramide van dit formaat te bouwen, moeten de lagen goed in elkaar zitten en ben je verplicht je te houden aan de bouwregels. Een familiespel voor 2-4 spelers van 8 jaar en ouder.
Rolling heigts
Uitgever: White Goblin
Spelers: 1-4
Duur: 60
Auteur: John D Clair
Illustrator: Kwanehai Moriya
Leeftijd: 10+
In Rolling Heights rollen spelers arbeiders in de vorm van meeples. Staande meeples werken die dag hard en leveren speciale acties en bouwmaterialen, terwijl liggende meeples niets opleveren. Je kunt altijd je geluk op de proef stellen voor betere worpen, maar je kunt daarmee ook waardevolle materialen verliezen die je nodig hebt om nieuwe gebouwen te bouwen. Door gebouwen te voltooien, krijg je prestige en nieuwe arbeiders om je te helpen nog grotere gebouwen te bouwen, waaronder wolkenkrabbers.
Schnitzeljacht
Uitgever: White Goblin
Spelers: 2-5
Duur: 15
Auteur: Brett J. Gilbert & Matthew Dunstan
Illustrator: Nele Brönner
Leeftijd: 8+
In Schnitzeljacht jaag je op prooien. De grote roofdieren winnen van de kleinere roofdieren, maar de kleinere roofdieren leveren aan het einde van een ronde meer punten op. De speler die als eerste 5 voedselfiches verovert, wordt gekroond tot koning van de roofdieren!
Inhoud van het spel
Sea salt & paper
Uitgever: Gameinbiz
Spelers: 2-4
Duur: 30
Auteur: Bruno Cathala & Théo Rivière
Illustrator: P.-Y. Gallard & L. Derainne
Leeftijd: 8+
Een paar fijn gevouwen papiertjes en er komt een heel zee-universum tot leven. Creëer je eigen oceaan. Stel je hand samen, leg kaarten neer voor hun effect, en beslis of je de ronde wilt beëindigen. Maar je moet kiezen: de ronde onmiddellijk stoppen of de anderen een extra beurt geven om te proberen de kloof te vergroten. Is het het risico waard?
SIXTO
Uitgever: White Goblin
Spelers: 1-6
Duur: 15
Auteur: Steffen & Florian Benndorf
Illustrator: Christian Opperer
Leeftijd: 8+
In SIXTO ben je continu op zoek naar de juiste balans tussende juiste kruisjes zetten en de voortgang op je scoreblad. Kruis de meeste getallen aan, zonder dat je punten verliest!
Stapel stad
Uitgever: White Goblin
Spelers: 2-4
Duur: 45
Auteur: Reiner Knizia
Illustrator: Francesco De Benedittis
Leeftijd: 8+
In Stapelstad ben je een aannemer die een woonwijk gaat bouwen. Je probeert de beste stukken grond uit te kiezen waarop je huizen kunt bouwen.
Trekking trough history
Uitgever: White Goblin
Spelers: 2-4
Duur: 30-60
Auteur: Charlie Bink
Illustrator: Eric Hibbeler
Leeftijd: 10+
Je staat op het punt om op een 3-daagse tour door de geschiedenis te gaan, een reis van duizenden jaren in een tijdmachine om grote momenten uit het verleden te ervaren.
Trekking through History bestaat uit 3 rondes, die elk een dag van je reis vertegenwoordigen. Elke dag bezoek je een reeks historische gebeurtenissen en bij elke gebeurtenis breng je een aantal uren door. Onderweg verdien je punten als je je aan het reisplan houdt en historische gebeurtenissen in chronologische volgorde bezoekt. Kom, we gaan vertrekken!
Terra Nova
Uitgever: White Goblin
Spelers: 2-4
Duur: 60-90
Auteur: Andreas Faul
Illustrator: Loïc Billiau & Lukas Siegmon
Leeftijd: 10+
Bouw gebouwen en ontdek nieuwe gebieden in een vreedzame competitie met de andere volkeren. Gebruik de vaardigheden van jouw volk zo slim mogelijk zodat je aan het einde van het spel het grootste gebied controleert en de meeste punten hebt verzameld!
Unmatched adventures: Tales to amaze
Uitgever: White Goblin
Spelers: 1-4
Duur: 20-60
Auteur: Darren Reckner & Jason Hager
Illustrator: Kwanchai Moriya, Nastya Lehn en JJ Ariosa
Leeftijd: 10+
Unmatched Adventures is een coöperatieve versie van het populaire Unmatched. Neem het samen op tegen angstaanjagende schurken en hun handlangers die worden aangestuurd door eenvoudige, maar slimme spelregels. Tales to Amaze brengt klassieke schurken uit de pulpfictie samen met welbekende lokale legendes uit de 20e eeuw. Kies een schurk! Kies de handlangers! Red de wereld!
Verdant
Uitgever: White Goblin
Spelers: 1-5
Duur: 45
Auteur: Randy Flynn
Illustrator: Beth Sobel
Leeftijd: 10+
Verzamel meubilair, huisdieren en vooral veel planten om je huis helemaal groen in te richten. En het belangrijkste is de planten goed te verzorgen. Verdant is een puzzelspel ontworpen door Molly Johnson, Robert Melvin, Aaron Mesburne, Kevin Russ en Shawn Stankewitch. Een puzzelspel voor 1-5 spelers van 10 jaar en ouder.
Villagers
Uitgever: White Goblin
Spelers: 1-5
Duur: 45
Auteur: Haakon Hoel Gaarder & David J Clarke
Illustrator: Haakon Hoel Gaarder
Leeftijd: 10+
Er is een nieuw dorp gesticht en aan jou de taak om dit dorp te laten groeien tot een welvarend dorp. Zoek de allerbeste vaklui en creëer de meeste waardevolle productieketens.
Zeeën van strijd
Uitgever: House of monks
Spelers: 3-6
Duur: 45
Auteur: Mark Major, Axel Kleinjan
Illustrator: Beth Sobel
Leeftijd: 10 +
Biedt verschillende gevaren het hoofd om in veiligheid te komen. Kan jij door de woelige wateren navigeren om terug te keren naar de haven met je boot en je kalmte te bewaren?
Expertspellen
Age of innovation
Uitgever: White Goblin
Spelers: 1-5
Duur: 40/p.p
Auteur: Helge Ostertag
Illustrator: Alvaro Calvo Escurendero
Leeftijd: 14 +
Age of Innovation is een opzichzelfstaand vervolg op het succesvolle bordspel Terra Mystica. Verschillende volkeren, elk met hun unieke vaardigheden, bevolken deze wereld op verschillende terreinen. Hier strijd je om gebouwen te bouwen en ze samen te voegen tot steden. In elk spel kun je nieuwe combinaties van volkeren en thuisterreinen maken, waardoor geen spel hetzelfde is. Inclusief Automa solovariant.
Clash of the Ardennes
Uitgever: Elwin Klappe
Spelers: 2
Duur: 60
Auteur: Elwin Klappe
Illustrator: Elwin Klappe
Leeftijd: 12 +
Tactische zetten, strategische planning en een beetje bluf zorgen ervoor dat elk spel een meeslepende ervaring wordt. Het spel is makkelijk te leren, behoeft geen historische kennis en staat binnen een paar minuten op tafel. Het is jouw doel om specifieke wegen te veroveren door het inzetten van (speciale) eenheden.
Alhambra het rode paleis
Uitgever: White Goblin
Spelers: 2-6
Duur: 45-60
Auteur: Dirk Henn
Illustrator: Patricia Limberger
Leeftijd: 14 +
De beste bouwmeesters uit Europa en de Arabische landen willen graag hun bouwkunsten tonen. Stel het beste bouwteam samen en zorg dat er steeds voldoendepassende valuta voorhanden is. Want of het nu om een steenhouwer uit het Noorden of een tuinman uit het Zuiden gaat, ze willen allemaal een passend loon en eisen de valuta uit hun land van herkomst.
Delta
Uitgever: Game Brewer
Spelers: 2-4
Duur: 90-120
Auteur: Franz Couderc
Illustrator: Nastya Lehn
Leeftijd: 12 +
In het bordspel Delta betreden spelers een fascinerende wereld waarin wetenschap en mysterie hand in hand gaan.
Deltais een avontuurlijk, strategisch steampunk bordspel waarin spelers zich moeten ontpoppen als slimme avonturiers en wetenschappers. Met elke beweging op het bord en elke strategische keuze, duik je dieper in het mysterie van de kristallen en de wereld van de PSE's.
Marrakesh
Uitgever: White Goblin
Spelers: 2-4
Duur: 90-120
Auteur: Stefan Feld
Illustrator: Franz Vohwinkel & Patricia Limberger
Leeftijd: 12 +
Er is werk aan de winkel in Marrakesh! Als rijke burgers van de stad gebruiken jullie je assistenten om je invloed te vergroten in de Koutoubia-moskee en het Bahia-paleis. Dwaal door de soeks en pingel met de handelaren om kostbare luxegoederen te vergaren. Ga naar het marktplein Djemaa el Fna met zijn waterverkopers, verhalenvertellers, slangenbezweerders en jongleurs. Ontdek oases in de Sahara en bevaar de rivier Tensift.
Medical mysteries: New York emergency room
Uitgever: Identity Games
Spelers: 1-4
Duur: 60/p.p
Auteur:
Illustrator:
Leeftijd: 14 +
Werk samen als een team om mysterieuze medische gevallen te ontrafelen en jullie patiënten te helpen de nacht te overleven. De klok tikt, dus zorg dat je de juiste beslissingen maakt om de patiënt te redden. Elke doos bevat vier verschillende patiënten, waarbij je ongeveer 60 minuten per patiënt bezig bent om het mysterie op te lossen.
Oranje zal overwinnen!
Uitgever: Liberation Game Design
Spelers: 1-5
Duur: 90-180
Auteur: Marcel Köhler & Andrew Haught
Illustrator: Churchill J., Leone F., Ferreira F., Cano Rodríguez I., Padilla J. en D'Angelo M.
Leeftijd: 14 +
Het Nederlandse Verzet: Oranje Zal Overwinnen! is een scenario-gebaseerd coöperatief spel over het Nederlandse verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Elke speler bestuurt een personage dat gebaseerd is op een echte verzetsstrijder. Deze tien verschillende personages hebben hun eigen stapel van drie unieke Character cards, gebaseerd op wat deze persoon heeft gedaan tijdens de oorlog.
Ratten van Wistar
Uitgever: DSV Games
Spelers: 1-4
Duur: 90
Auteur: Danilo Sabia & Simone Luciani
Illustrator: Candida Corso é Sara Valentino
Leeftijd: 13 +
In Ratten van Wistar speel je de rol van één van de vier ratten die ontsnapt zijn uit het beroemde Wistar Instituut. Je stuurt jouw rattenfamilie aan om te bewijzen dat jij het meest geschikt bent om de hele kolonie te leiden. Met 180 unieke uitvingingskaarten is Ratten van Wistar elk potje anders!
Rovers van Scythië
Uitgever: White Goblin
Spelers: 1-4
Duur: 60
Auteur: Shem Phillips
Illustrator: Sam Phillips
Leeftijd: 12 +
In Rovers van Scythië maak je deel uit van een moedig en krijgsachtig volk: de Scythiërs. Het doel in dit spel is om zo veel mogelijk overwinningspunten te behalen door dorpen in het oude Griekenland, Perzië en Assyrië te plunderen.
Starship Captains
Uitgever: White Goblin
Spelers: 1-4
Duur: 25/p.p
Auteur: Vit Vodica
Illustrator: Michaela Zaoralová
Leeftijd: 12 +
Samen met je verbeterde bemanningsleden en je schip verken je een steeds veranderende sterrenstelsel vol gevaarlijke piraten en interplanetaire missies om je reputatie te versterken en beloningen te ontvangen. Heb jij het in je om je bemanning goed op te leiden en de beste kapitein van het heelal te worden?